Новий РОЗВИТОК GISMETEO: Погода по г.Киев Пятница, 17.05.2024, 05:21
| RSS
Каталог файлов
МЕНЮ сайта
  • Главная страница

  • Информация о сайте

  • Каталог файлов

  • Каталог статей

  • Безопасность

  • Обратная связь

  • Доска объявлений

  • Фотоальбом

  • Категории раздела
    Актуально [142]
    События [51]
    Издания, публикации [123]
    Мнения, интервью [176]
    Общество, право [13]

    Статистика

    Главная » Файлы » Мнения, интервью

    Конституція порядку. Проект Анатолія Гриценка
    [ ] 03.06.2009, 23:00

    Конституція порядку. Проект Анатолія Гриценка

    Анатолій Гриценко у студії Радіо Свобода

    03.06.2009

    Гість Свободи: Анатолій Гриценко, народний депутат, голова парламентського Комітету з питань національної безпеки і оборони, очільник ВГО «Громадянська позиція», екс-міністр оборони України

    (Скорочена версія. Повну версію «Вечірньої Свободи» слухайте в аудіозапису)

    Інна Кузнецова: З ким Ви як можливий кандидат в президенти України, з якими політичними силами готові об’єднатися, щоб боротися за результат, боротися проти узурпації влади, яку пропонують нам зараз, як здається?

    Анатолій Гриценко: Зараз на порядку денному набагато більш гостро стоїть питання не президентських виборів, бо взагалі вони можуть бути під сумнівом, а питання, чи буде в нас збережене право народу, яке визначене чинною Конституцією, на обрання Президента України шляхом всенародних виборів.

    Тому що ті плани, які виплеснулися в ЗМІ, які толком ніхто не заперечив, свідчать про те, що замість коаліції для вирішення економічних питань може бути створена не коаліція, а хунта, яка забере це право у людей, більше того може подовжити незаконно собі повноваження, тобто вкрасти ще рік-два для своєї діяльності поза межами закону. Оце неприпустимо.

    - Ви кажете, що ніхто не заперечив. Ми щойно чули у випуску новин, як прем’єр-міністр Юлія Тимошенко говорила про те, що коаліція потрібна заради фінансової стабілізації.

    Немає питань. Я у вашій студії і рік тому говорив, що таку коаліцію треба було б створити, тому що дійсно криза – це серйозний виклик.

    Якщо б були рік тому готові дві політичні сили БЮТ і Партія регіонів серйозно працювати на економіку, вони вже рік працювали б. А зараз це більше схоже на таке передвиборне працевлаштування кількох партійних вождів.

    Я думаю, що тестом, якщо така коаліція буде створена, будуть дві речі. Перше – це склад уряду. Ми зразу побачимо чого від нього очікувати, чи це прийшли серйозні міністри працювати і формувати політику, чи це люди сіли просто на фінансові, на матеріалі потоки.

    І другий тест буде, чи будуть вони чіпати чи не будуть чіпати Конституцію саме через призму негативних змін до цієї Конституції.

    Я їх назву три, які вже в повітрі. Перше – це вкрасти у людей право обирати главу держави, президента. Друге – це вкрасти собі рік, два чи скільки там захочуть додаткових повноважень. І третє – це вкрасти у депутата, якого обирає народ, право бути самостійною людиною і змусити його голосувати тільки так, як скаже йому партійний вождь, впровадивши жорсткий імперативний мандат.

    От ці тести ми побачимо.

    - Якщо ми це побачимо, тоді це вже буде, що називається, пізно?

    Слава Богу, процедура внесення змін до Конституції передбачає перше голосування, потім КСУ, потім друге голосування.

    Свого часу президент Кучма пробував тоді за підтримки Медведчука впровадити зміни до Конституції в 2004 році, а потім завершилося несподіванкою – не вийшло 300 голосів.

    Тобто, є варіанти.

    - Між тим Ви самі є автором законопроекту змін до Конституції. Ви її назвали «Конституцією порядку». Хоча це не такі глобальні зміни. Це проект змін до Конституції, який передбачає зміни до двох статей: до 76 і 161. Так?

    Ні, там багато, близько сотні статей. Насправді це серйозні зміни.

    Але я хотів би відзначити принципову різницю між тим, що робив я як Гриценко, як депутат, і між тим, що роблять зараз.

    Зміни, які були підготовлені, я оприлюднив їх в січні цього року, видав відповідно кілька тисяч примірників, роздав кожному депутатові, розіслав ЗМІ, переконую людей публічно, обговорюю це питання разом з Асоціацією правників в усіх регіонах. Тобто, робиться це відкрито. Хтось поділяє, хтось частково поділяє.

    А те, що роблять Партія регіонів і БЮТ, це робиться під килимом.

    - А Ви не могли це зареєструвати як законопроект?

    Справа в тому, щоб зареєструвати, це треба мати відповідну кількість народних депутатів. Я не маю такої кількості, тому я запропонував на розгляд.

    - Я через те запитала у Вас відразу стосовно об’єднання, з ким Ви були б готові об’єднуватися?
    Анатолій Гриценко: Я об’єднався б з усіма, хто поділяє підхід до сильної, ефективної виконавчої влади на чолі особисто з президентом, якого обирає народ, який з другого дня сам утворює, сам очолює уряд і відповідає за те, що він обіцяв чи обіцяла.


    - Я об’єднався б з усіма, хто поділяє підхід до сильної, ефективної виконавчої влади на чолі особисто з президентом, якого обирає народ, який з другого дня сам утворює, сам очолює уряд і відповідає за те, що він обіцяв чи обіцяла. Отоді це буде реально, це буде ефективно, це дозволить долати кризу.

    А те, що буде в парламенті створений підкилимно такий собі тераріум політичних сил, тоді це буде дуже велика проблема. Тому що ви знаєте, я спілкуюся з депутатами і з БЮТ, і з Партії регіонів, і ніхто з них не знає по суті, про що домовляються їх партійні лідери разом з Медведчуком.

    Добрі справи робляться відкрито, а коли от робиться під килимом, то вже відразу виникає якась підозра.

    Я хочу нагадати, що Конституція – це суспільний договір, це договір всіх громадян, які формують суспільство. І не можна цей догорів вкинути зранку і швиденько за нього голосувати, навіть не обговоривши.
    Анатолій Гриценко: Я спілкуюся з депутатами і з БЮТ, і з Партії регіонів, і ніхто з них не знає по суті, про що домовляються їх партійні лідери разом з Медведчуком.

    Я, наприклад, не поділяю більшість положень, які викладені в проекті Конституції «від Ющенка». Але він зробив це – оприлюднив. Так само, як і я. Можна критикувати, можна обговорювати, можна підтримувати. А проекту БЮТ і Партії регіонів ми не бачили. Можливо, Ви бачили. Я не знаю.

    - На жаль, і я не бачила, хоча дуже багато чула про це.

    - Я теж чув. І те, що чув, то це якраз і викликає багато тривоги.

    - Ми ставили одному з ваших попередників на посаді міністра оборони Євгену Марчуку кілька днів тому у цій студії питання стосовно того, що він вважає найбільшою небезпекою для національної безпеки України. Ось що він сказав:

    Євген Марчук: Найсерйозніша небезпека в України – це корупція, вона підриває авторитет до фундаментальних владних інституцій. При чому перш за все судова. Це корупція і у владних адміністративних органах, окрім судової, і в правоохоронних органах, і в тих, які дають різного роду дозволи, ліцензії.

    Це все настільки роз’їдає довіру до влади, що ніякі іноземні армії сьогодні не несуть в собі навіть потенційної такої загрози, яку акумулює і концентрує в собі це явище. Найстрашніше, коли люди не просто не вірять, не довіряють владі.

    - Погоджуєтеся чи щось додасте?

    - Я додам. Я підтримую те, що корупція – це вже проблема і загроза національній безпеці набагато більше, ніж будь-які зовнішні загрози. Це факт. І саме тому пропонував жорсткі рішення, які підтримував парламент щодо пожиттєвого покарання якщо хабар в 10 тисяч доларів і більше бере суддя, прокурор чи слідчий.
    Анатолій Гриценко: Влада як така зруйнована. Немає кому приймати вчасно рішення, а навіть ті рішення, які приймаються, не виконуються. Оце є найбільша проблема.

    Але є й ширша проблема. І, мабуть, її Євген Кирилович не заперечував би. Це неефективність системи державної влади. Влада як така зруйнована. Немає кому приймати вчасно рішення, а навіть ті рішення, які приймаються, не виконуються. Оце є найбільша проблема. А корупція тільки складова цієї проблеми.

    - Сьогодні якраз стосовно корупції Україну й визнали в передовиках по корупції. 4,3 бали ми отримали.


    - Ми й без них знаємо, наскільки це насправді…

    Я зустрічаюся з людьми в самих різних аудиторіях і в місті, і в селі і задаю одне риторичне питання, зарання знаючи насправді відповідь, так як і Ви: «Чи є в цій аудиторії хтось, хто вірить, що можна піти в наш суд і без грошей захистити свої права?» Як правило, жоден не піднімає руку або, буває, одна-дві серед молодих людей, які ще є оптимістами.
    Анатолій Гриценко: Я як міністр оборони ходив в суд, пробував захищати права солдата, офіцера або підприємства Міноборони і програвав, тому що хтось купував, а я приходив з паперами.

    Але я кажу: я як міністр оборони ходив в суд, пробував захищати права солдата, офіцера або підприємства Міноборони і програвав, тому що хтось купував, а я приходив з паперами.

    - А як з Вашим законопроектом, який під номером 4505 стосовно протидії корупції?

    -
    Прийнятий документ 21 травня. 364 голоси «за». Зараз він на підписі у президента. Якщо він вступить в дію, то тоді нові колядники-зваричі вже сидітимуть за ґратами пожиттєво.

    Тобто, якщо вони взяли хабар у 10 тисяч доларів і більше і прийняли незаконне судове рішення, наприклад, вбивцю випустили, а посадили того, хто не вбивав, або того, хто вкрав мільярд, випустили, а посадили замість нього того, хто вкрав велосипед чи барана, отоді насправді вони повинні будуть визнати: життя для них закінчилося. Їх ніхто не буде вбивати, але будуть сидіти по життєво…

    - В одному з зовсім недавніх інтерв’ю Вис казали про те, що команда Юрія Єханурова, яка прийшла з ФДМУ, розвалює армію. Саме чому це…?

    От не лише, я думаю, що пов’язане з цими земельними ділянками, якщо це розвал армії.
    Анатолій Гриценко: Якщо Єхануров ще побуде кілька місяців на посту міністра оборони, то років 7-10 треба буде після нього піднімати армію.

    - Запросіть у студію от дійсно мого попередника Олександра Івановича Кузьмука. Ми з ним різні люди і в чомусь дуже сильно відрізняємося, але в цьому наші оцінки співпадають. Якщо Єхануров ще побуде кілька місяців на посту міністра оборони, то років 7-10 треба буде після нього піднімати армію. І головне, що вбивається віра і мораль, військовий дух.

    Просто один з прикладів. Коли фіксувалися документально злочини, пов’язані з хабарництвом, з крадіжкою майна, з крадіжкою з військової техніки, відповідного обладнання техніки, яке продавалося офіцерами, ґвалтування, побиття солдат офіцерами я як міністр приймав рішення негайно і звільняв таких людей або позбавляв військових звань.

    От Юрій Єхануров, коли прийшов, якби він продовжив цю практику, то, повірте, через півроку були б якісні зміни в моралі в армії. А він з першого дня припини цю практику і тепер продовжують люди, які є хабарниками, які є злодіями, служити в армії…

    (Скорочена версія. Повну версію «Вечірньої Свободи» слухайте в аудіозапису)

     


    Источник:   
    Категория: Мнения, интервью | Добавил: newroz
    Просмотров: 450 | Загрузок: 0 | Комментарии: 3
    Всего комментариев: 3
    3 NIK.  
    0
    У Гриценок много эмоций и обид. Кто ему не давал "розбудовувати" армию в бытность Министром обороны. Тогда тоже бездумно сокращали так, что Бесарабия осталась не прикрытой. А на Буковине стоит слабенький полк. Сократили орган управления на Румынском направлении. А сейчас вспоминают об этом, когда Румыния открыла рот на Украинскую территорию. А ведь это было видно и раньше. Нету у вождей стратегического мышления. А возможно советчики так решили, а своего ума не хватило. Ну что же - скупой плотит дважды.

    2 newroz  
    0
    А если допустить, что всем этим процессом управляют не США, то предположения могут быть совсем иного характера :-)
    Например, стремление России создать гарантированные ею же газовые магистрали можно расценивать как обеспечение экономического развития НАТО.
    И ещё, участие РФ в НАТО-проектах и производство вооружения на экспорт по стандартам НАТО можно расценивать как прямое участие РФ в развитии структур НАТО.

    1 Danov  
    0
    Судя из трескотни оранжевых, никто проект конституции ПРиБЮТ в глаза не видел, кроме их самих. Но всем насаждается мысль, что это переворот.
    Если допустить, что всем этим процесом управляют США, то Ющенко и его окружение совершают подыгриш А.Гриценко, который машет своим вариантом конституции, как красной тряпкой. И тут ставятся две частные цели (США никогда не ставят одну цель): поднять рейтинг Гриценко и опустить его главных конкурентов. Главная же, стратегическая цель-сохранить оранжевых во власти, ибо только они могут втянуть Украину в НАТО, а это удар по России.

    Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
    [ Регистрация | Вход ]
    Поиск

    Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz

  • Институт геополитики профессора Дергачева
  • Политика
  • Анекдоты из России
  • СМПУ

  • АНАХАРСИС
  • SV Ukraine
  • UA-РОЗВИТОК
  • Центр Стратегических Оценок и Прогнозов

  • Copyright MyCorp © 2024Сделать бесплатный сайт с uCoz