Новий РОЗВИТОК GISMETEO: Погода по г.Киев Пятница, 10.01.2025, 08:34
| RSS
Каталог статей
МЕНЮ сайта
  • Главная страница

  • Информация о сайте

  • Каталог файлов

  • Каталог статей

  • Безопасность

  • Обратная связь

  • Доска объявлений

  • Фотоальбом

  • Категории раздела
    Политика [316]
    Аналитика [231]
    Экономика [75]
    NATO [183]
    Геополитика [140]

    Статистика

    Главная » Статьи » Политика

    НОВА ВИБОРЧА СИСТЕМА УКРАЇНИ
    НОВА ВИБОРЧА СИСТЕМА УКРАЇНИ

    Її вплив на підсумки місцевих виборів – 2006. Час виправляти помилки


    Хотів би порушити питання, якою буде активність місцевої влади та депутатів міської, районної та обласної рад у розв’язанні проблем громади після місцевих виборів 30 травня 2010 року?


    Однією з важливих складових плідної діяльності на цій ниві є налагодження співпраці та партнерських відносин між місцевою владою і громадськістю, аби обидві сторони цієї співпраці мали позитивний ефект, а така співпраця йшла на користь громади. Залучення громадськості до вироблення державної та місцевої політики у галузях, за які відповідають органи публічної влади, сьогодні є актуальним для всіх демократичних держав світу. Там, де є щирий діалог і співпраця влади й громадськості, там стабільні, як сама влада, так і ситуація у громаді.


    Порушене питання розглянемо на прикладі результатів виборів до Ірпінської міської ради Київської області. У 2006 році вибори депутатів до Ірпінської міськради (далі – Рада) були здійснені за новими правилами на пропорційній основі за закритими партійними списками. На мою думку, нова система виборів до Ради є недемократичною. Тому що нова виборча система не забезпечує зв’язок депутата з певною громадою та її виборцями. Згідно статті 38 Конституції України, громадяни мають право вільно обирати і бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування. А якщо ви безпартійний? Формально безпартійні громадяни мають право бути занесеними до виборчого списку, але процедура висування є непрозорою і не зрозумілою для виборців. Станом на 01.06.06 в Ірпінській міськраді чотири позапартійних депутати (всього 36 осіб загального складу Ради).



    На мою думку, Україна сьогодні не готова до суто пропорційної системи виборів, особливо на місцевому рівні. Низький рівень довіри виборців до політичних партій, непрозорість формування партійних списків, монопольне право керівників осередків політичних партій на висування кандидатів у депутати місцевих рад обмежують конституційні права громадян і порушують норми і принципи прямої демократії.

    Депутат місцевої ради як представник інтересів територіальної громади, виборців свого виборчого округу зобов’язаний виражати і захищати інтереси відповідної громади та її частини – виборців свого виборчого округу, виконувати їх доручення в межах своїх повноважень (стаття 2 Закону України „Про статус депутата місцевих рад”).

    Сьогодні відсутня політико-моральна відповідальність депутатів Ради від конкретних виборчих округів (місцевості), безумовно, це призводить до відчуття вседозволеності депутатів.

    Якщо розглянути представництво в Раді не за політичною приналежністю, а за кількістю представників населених пунктів, то ми бачимо велику диспропорцію (станом на 01.06.06).

    Місто Ірпінь (населення 40275 осіб): в нинішній Раді вісімнадцять депутатів, які проживають в місті Ірпінь та є членами територіальної громади міста Ірпеня (на одного депутата припадає 2238 осіб).

    Селище Буча (населення 26484 особи): в нинішній Раді сім депутатів, які проживають в селищі Буча та є членами територіальної громади Бучі (на одного депутата припадає 3783 особи).

    Селищу Буча з 1 січня 2007 року надається статус міста обласного значення (Постанова Верховної Ради України від 09.02.06 № 3434-ІV)

    Відповідно до пункту 2 статті 50 Закону України від 11 липня 2002 року №93-ІV „Про статус депутатів місцевих рад” у разі віднесення населених пунктів до категорії міст обласного значення на їх території припиняються повноваження депутатів місцевої ради, які були обрані від цього населеного пункту до обласної чи міської ради. Виборці населеного пункту Буча обирали в 2006 році Ірпінську міську раду. Повноваження припиняться на території міста Буча, а депутати залишаються в Раді, хоча завдяки виборцям Бучі деякі депутати потрапили до міськради.

    Селище Ворзель (населення – 5796 осіб): в нинішній Раді лише один депутат, який проживає в цьому населеному пункті та є членом територіальної громади селища Ворзель (на одного депутата припадає 5796 осіб)!

    Селище Гостомель (населення – 14213 осіб): в нинішній Раді п’ять депутатів, які проживають в цьому населеному пункті та є членами територіальної громади селища Гостомель (на одного депутата припадає 2843 особи).

    Селище Коцюбинське (населення – 14076 осіб): в нинішній Раді лише один депутат, який проживає в цьому населеному пункті та є членом територіальної громади селища Коцюбинське (на одного депутата припадає 14076 осіб)!


    Чотири депутати зі складу нинішньої Ради проживають в місті Київ.



    Довідка: кількість виборців у населених пунктах Ірпінського регіону станом на 13.08.2009р.


    м.Ірпінь - 32162
    смт Ворзель - 3702
    смт Гостомель - 10461
    смт Коцюбинське - 8773

    Всього - 55098

    Яке представництво в Раді за кількістю представників населених пунктів ми побачимо після 30 травня 2010 року за існуючою виборчою системою?

    Вважаю, що вибори до місцевих рад повинні відбуватись за мажоритарною системою або на пропорційній основі за відкритими партійними списками.

    У місті Ірпені обрано міського голову на позачергових виборах у 2007 році. Відповідно до рішення Конституційного Суду України у справі за конституційним поданням Київської міської ради щодо офіційного тлумачення положень частин першої, другої статті 141 Конституції України від 4 червня 2009 року (Справа № 1-12/2009) Положення частин першої, другої статті 141 Конституції України, що встановлюють строки, на які обираються депутати до складу сільської, селищної, міської, районної, обласної ради чи сільський, селищний, міський голова, слід розуміти так, що при обранні цих осіб на передбачених Конституцією України чергових та позачергових виборах на них поширюються відповідно п'ятирічний та чотирирічний строки повноважень.
    Отже, Ірпінського міського голову, якого обрано на позачергових виборах у 2007 році, мають обирати у 2011 році (чотирирічний строк повноважень). Моя думка, вибори сільського, селищного, міського голови повинні здійснюватись за мажоритарною системою абсолютної більшості (обраним вважається той кандидат, який набрав більше 50% + 1 поданих в окрузі голосів, ніж всі конкуренти (в ІІ турі - 2 кандидати)). Сьогодні ми обираємо міського голову за мажоритарною системою відносної більшості (обраним вважається той кандидат, який набрав більше ніж кожний з його конкурентів). Наскільки ефективна ця система? Показали вибори Ірпінського міського голови (у 2006 році 2 місяці відбувались судові процеси), Житомирського міського голови, Київського міського голови та ін.

    Місто Ірпінь не має власної ради, яка б безпосередньо вирішувала питання міста, а не регіону. На мою думку, вирішення цього питання – це здійснення адміністративно-територіальної реформи в Україні.

    Цікава ситуація склалася також в обласних та районних радах інших регіонів України. Сьогодні в Україні існують обласні ради в яких зовсім відсутні представники територіальних громад районів цих областей.

    Вважаю, що існуюча виборча система гальмує розвиток української демократії.



    Костянтин ГАРБАР,
    м. Ірпінь

    Категория: Политика | Добавил: newroz (29.12.2009)
    Просмотров: 594
    Всего комментариев: 0
    Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
    [ Регистрация | Вход ]
    Поиск

    Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz

  • Институт геополитики профессора Дергачева
  • Политика
  • Анекдоты из России
  • СМПУ

  • АНАХАРСИС
  • SV Ukraine
  • UA-РОЗВИТОК
  • Центр Стратегических Оценок и Прогнозов

  • Copyright MyCorp © 2025Сделать бесплатный сайт с uCoz