Депутати проголосували за це під час другого читання Податкового кодексу.
Фото: Українське фото
Верховна Рада зберегла в проекті Податкового кодексу норму про скасування з 2011 року регулярного податку, який сплачують власники транспортних засобів.
За це рішення проголосували 247 депутатів при мінімально необхідних 226.
Під час першого читання цей розділ називався "Податок на транспортні
засоби", однак у другому читанні депутати вирішили його перейменувати і
вживати в розділі слово "збір" замість "податок".
Відповідно до проекту, транспортний збір стягуватиметься тільки під
час першої реєстрації трансзасобу з його власника, тоді як зараз, крім
такого податку, сплачується ще податок під час перереєстрації
транспортного засобу, а також перед проведенням техогляду щорічно або 1
раз на 2 роки (юридичними особами - щокварталу).
Депутати вирішили зберегти диференціацію обсягу збору залежно від
потужності двигуна трансзасобу, а також терміну його експлуатації.
При цьому якщо зараз для кожного періоду користування автомобілем
встановлено конкретну ставку, то з 2011 року заплановано визначати її
шляхом множення базової ставки (новий автомобіль) на коефіцієнт 2 - для
автомобілів б/в до 8 років, і коефіцієнт 40 - для автомобілів б/в більш
ніж 8 років.
У цілому базові ставки збору незначно підвищуються тільки для
автомобілів з обсягом двигуна 1001-1800 куб. см, однак при реєстрації в
Україні старого до 8 років автомобіля будь-якої потужності доведеться
платити близько в 1,5-2 рази більше, ніж зараз.
Разом з тим реєстрація автомобілів б/в понад 8 років з обсягом двигуна 1001-2500 куб. см коштуватиме так само або дешевше.
Наприклад, за реєстрацію нового автомобіля з обсягом двигуна 1500
куб. см доведеться платити 75 гривень (зараз - 60 гривень), такий самий
автомобіль б/в до 8 років обійдеться в 150 гривень (зараз - 75 гривень),
б/в понад 8 років - у 3 тис. гривень, як і зараз.
У цьому розділі проекту Податкового кодексу депутати також
передбачили введення транспортного збору на судна, літаки й вертольоти.
Рада також виключила із законопроекту механізм індексації ставок
податку залежно від інфляції, який було передбачено у ньому при першому
читанні.
Крім того, Верховна Рада зберегла збільшення ставки акцизного збору на бензини моторні на 37,9% з 132 євро до 182 євро за тонну з 2011 року.
Акцизи на нафтопродукти підвищено за всіма положеннями: на авіаційний
бензин і паливо для реактивних двигунів - з 20 до 28 євро/тонна; на
важкі дистиляти (дизпаливо) із вмістом сірки більш ніж 0,2% - з 65 до 90
євро/тонна, із вмістом сірки 0,035-0,2% - з 50 до 69 євро/тонна, понад
0,005%, але не більш ніж 0,035% - із 45 до 62 євро/тонна, не більш ніж
0,005% - з 30 до 42 євро/тонна.
Акциз на пічне паливо також підвищено на 40% з 30 до 42 євро/тонна.
Рада також зберегла введення акцизу на скраплений газ в обсязі 40 євро за тонну з 2011 року.
Відповідно до пояснювальної записки, введення акцизу дасть змогу
забезпечити дотримання загальноприйнятого у світовій практиці принципу
"платить більше той, хто більше споживає".
Нагадаємо, у травні 2010 року Рада збільшила ставку акцизного збору
на бензин моторний для автомобілів на 20% зі 110 євро до 132 євро за
тонну.